SiePomaga

logo-8021c97493dcfe1aa59cb7567fedc4ee380537de944b01899e7e696878da1718.svg

PIT Online

Rozlicz PIT Online oraz pobierz program rozlicz-pit.png pobierz-pit.png

Formularz PIT

pitax.png

Facebook

Odwiedź nas na facebooku:

fb_icon_325x325.png

Stara strona

Statut

ROZDZIAŁ I POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1.

  1. Stowarzyszenie nosi nazwę: „STOWARZYSZENIE MIGAJ SERCEM” w dalszych postanowieniach zwane Stowarzyszeniem.

  2. „Osobą Głuchą” pisaną wielką literą „G” określamy osoby: niesłyszące, głuche, głuchonieme, zaimplantowane, ogłuchłe.

  3. Stowarzyszenie jest zrzeszeniem osób fizycznych, związanym dla osób Głuchych - ich rodzin, Polskiego Języka Migowego, Kultury Głuchych.

  4. Stowarzyszenie posiada osobowość prawną, działa na podstawie ustawy z dnia 7 kwietnia 1989r. – Prawo o Stowarzyszeniach, Dz.U.Nr 20 poz. 104 z późniejszymi zmianami.

  5. Czas trwania Stowarzyszenia jest nieoznaczony.

§ 2.

Terenem działania Stowarzyszenia jest obszar Rzeczypospolitej Polskiej, a siedzibą jest miasto Legnica. Dla realizacji celów statutowych Stowarzyszenie prowadzi również działalność poza RP, zgodnie z prawem miejscowym.

§ 3.

Stowarzyszenie może używać odznak i pieczęci na zasadach określonych w przepisach szczegółowych.

§ 4.

Stowarzyszenie może być członkiem organizacji krajowych i międzynarodowych realizujących podobne cele, jeżeli nie narusza to zobowiązań wynikających z umów międzynarodowych, w których Polska jest stroną.

§ 5.

Działalność Stowarzyszenia oparta jest na pracy społecznej członków. Dla realizacji celów statutowych Stowarzyszenie może zatrudniać pracowników. Pracownikiem może być każdy członek Stowarzyszenia oraz osoby nienależące do Stowarzyszenia.

ROZDZIAŁ II

CELE I ZASADY DZIAŁANIA

§ 6.

  1. Celem stowarzyszenia jest:
  1. aktywne wspieranie osób Głuchych i ich rodzin;
  2. poradnictwo specjalistyczne na rzecz osób Głuchych i ich rodzin;
  3. wszechstronna pomoc na rzecz osób Głuchych i ich rodzin;
  4. promowanie Polskiego Języka Migowego;
  5. ochrona i reprezentacja Kultury Głuchych;
  6. aktywizowanie społeczne i zawodowe młodzieży Głuchej;
  7. wyrównywanie szans edukacyjnych i zawodowych dzieci i młodzieży Głuchej;
  8. działalność edukacyjna i wychowawcza, w tym edukacja pozaszkolna młodzieży i edukacja ustawiczna dorosłych osób Głuchych;
  9. działania na rzecz poprawy warunków codziennego życia osób Głuchych i ich rodzin w słyszącym społeczeństwie;
  10. organizacja samopomocy wśród osób Głuchych;
  11. promocja i organizacja wolontariatu na rzecz osób Głuchych i ich rodzin;
  12. działalność naukowa i badawcza;
  13. działalność wydawnicza.

§ 7.

  1. Stowarzyszenie swoje cele realizuje poprzez:
  1. poradnictwo i aktywne wsparcie psychologiczno-pedagogiczne i emocjonalne dla dzieci, młodzieży, dorosłych Głuchych;
  2. poradnictwo i aktywne wsparcie psychologiczno-pedagogiczne i emocjonalne dla słyszących rodziców i rodzeństwa dzieci Głuchych;
  3. organizowanie spotkań integracyjnych;
  4. promocja i nauczanie języka migowego poprzez lektoraty, zajęcia szkolne i pozaszkolne, warsztaty;
  5. organizowanie kursów języka migowego dla rodzin, wolontariuszy i innych osób związanych z osobami Głuchymi;
  6. organizowanie szkoleń i kursów zawodowych i kwalifikacyjnych;
  7. świadczenie usług tłumacza języka migowego w różnych sytuacjach życiowych;
  8. organizowanie wystaw, konferencji, targów oraz udział w podobnych wydarzeniach;
  9. organizowanie zajęć turystyczno-rekreacyjnych i sportowych oraz kulturalno-oświatowych i artystycznych;
  10. ochrona i reprezentacja Kultury Głuchych poprzez prowadzenie spotkań, warsztatów, zajęć uświadamiających;
  11. prowadzenie działalności edukacyjnej, informacyjnej, promocyjnej i reklamowej;
  12. prowadzenie lub pomoc w organizowaniu i prowadzeniu specjalistycznych szkół, ośrodków wychowawczych oraz placówek medycznych i rehabilitacyjnych;
  13. opracowywanie i realizację programów pomocy skierowanych do osób Głuchych i ich rodzin,
  14. działalność szkoleniową mającą na celu wdrożenie programów Stowarzyszenia,
  15. współpracę międzyregionalną i międzynarodową,
  16. współpracę ze szkołami, uczelniami wyższymi,
  17. współpracę z samorządami, mediami i organizacjami pozarządowymi,
  18. prowadzenie własnej działalności charytatywnej,
  19. prowadzenie odpłatnej i nieodpłatnej działalności pożytku publicznego na podstawie decyzji Zarządu.

§ 8.

Stowarzyszenie dla realizacji swoich celów statutowych może współpracować z organami rządowymi i samorządowymi, organizacjami politycznymi, zawodowymi, młodzieżowymi oraz instytucjami naukowo-badawczymi i leczniczymi, a także z organizacjami zagranicznymi oraz zagranicznymi instytucjami zajmującymi się osobami Głuchymi.

§ 9.

  1. Stowarzyszenie może prowadzić odpłatną i nieodpłatną działalność pożytku publicznego, na zasadach określonych ustawą o wolontariacie i pożytku publicznym. Przychód z odpłatnej działalności pożytku publicznego przeznaczony jest wyłącznie prowadzeniu działalności pożytku publicznego.
  2. Decyzję o podjęciu nieodpłatnej lub odpłatnej działalności pożytku publicznego oraz o zakresie tej działalności podejmuje Zarząd .

§ 10.

  1. Stowarzyszenie może prowadzić działalność gospodarczą na zasadach określonych w odrębnych przepisach. Dochód z działalności gospodarczej jest przeznaczony wyłącznie do realizacji celów statutowych. Decyzję o podjęciu działalności gospodarczej podejmuje Zarząd.
  2. Działalność gospodarcza Stowarzyszenia ma charakter wyłącznie dodatkowy w stosunku do działalności pożytku publicznego.
  3. Nadwyżka przychodów nad kosztami działalności gospodarczej jest przeznaczana wyłącznie na rzecz działalności pożytku publicznego Stowarzyszenia.
  4. Działalność gospodarcza Stowarzyszenia może być prowadzona w następującym zakresie:

a) nauka języków obcych (85.59.A); b) pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane (85.59.B); c) działalność związana z organizacją targów, wystaw i kongresów(82.30.Z); d) wydawanie czasopism i pozostałych periodyków (58.14.Z); e) pozostała działalność wydawnicza(58. 19.Z); f) reprodukcja zapisanych nośników informacji (18.20.Z); g) restauracje i inne stałe placówki gastronomiczne (56.10.A); h) ruchome placówki gastronomiczne (56.10.B); i) przygotowywanie i podawanie napojów (56.30. Z); j) wychowanie przedszkolne (85.10.Z); k) pozaszkolne formy edukacji (85.5);

  1. działalność wspomagającą edukację (85.60.Z); m) działalność klubów sportowych (93.12.Z).

ROZDZIAŁ III

CZŁONKOWIE, ICH PRAWA I OBOWIĄZKI

§ 11.

  1. Członkiem Stowarzyszenia może być osoba fizyczna i prawna, akceptująca statutowe cele Stowarzyszenia.
  2. Osoba prawna może być jedynie członkiem wspierającym Stowarzyszenie.

§ 12.

  1. Członkowie Stowarzyszenia dzielą się na: a) Zwyczajnych; b) Wspierających; c) Honorowych.

§ 13.

  1. Członkiem zwyczajnym i honorowym może być osoba fizyczna (obywatel polski lub cudzoziemiec):
  • posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych i nie pozbawiona praw publicznych,
  • posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych lub nie posiadająca zdolności prawnej, wówczas reprezentacja i odpowiedzialność jest po stronie opiekunów prawnych, akceptująca statutowe cele Stowarzyszenia.
  1. Decyzję o przyjęciu członka zwyczajnego podejmuje Zarząd Stowarzyszenia na podstawie pisemnej deklaracji i przedstawieniu pozytywnej opinii dwóch członków Stowarzyszenia.
  2. Członkiem wspierającym Stowarzyszenie może zostać osoba fizyczna i prawna deklarująca pomoc finansową, rzeczową lub merytoryczną w realizacji celów Stowarzyszenia. Osoba prawna działa w stowarzyszeniu przez swojego przedstawiciela.
  3. Członkiem honorowym Stowarzyszenia może być osoba fizyczna, która wniosła wybitny wkład w działalność i rozwój Stowarzyszenia. Członkowie honorowi przyjmowani są do Stowarzyszenia w drodze uchwały Walnego Zgromadzenia Członków na wniosek 10 członków Stowarzyszenia.

§ 14.

  1. Członkowie zwyczajni posiadający zdolność do czynności prawnych mają prawo:
  1. uczestniczyć z głosem stanowiącym w Walnym Zgromadzeniu Członków, czynnie i biernie wybierać władze Stowarzyszenia;
  2. zgłaszać opinie, wnioski i postulaty pod adresem władz Stowarzyszenia;
  3. korzystać z pomocy i świadczeń stowarzyszenia;
  4. uczestniczyć w organizowanych zebraniach, wykładach oraz imprezach;
  5. członkowie w liczbie minimum 5 mają prawo zaskarżenia do Walnego Zgromadzenia Członków, uchwały Zarządu Stowarzyszenia o skreśleniu z listy członków i wykluczeniu ze Stowarzyszenia.
  1. Członkowie zwyczajni uzyskują czynne i bierne prawa wyborcze po upływie 6 miesięcy od dnia przyjęcia w poczet członków Stowarzyszenia.
  2. Członkowie zwyczajni posiadający ograniczoną zdolność do czynności prawnych lub ich nie posiadający mają prawo:
  1. korzystać z pomocy i świadczeń stowarzyszenia;
  2. uczestniczyć w organizowanych zebraniach, wykładach oraz imprezach;
  3. zgłaszać opinie, wnioski i postulaty pod adresem władz Stowarzyszenia poprzez swoich opiekunów prawnych;
  1. Członkowie zwyczajni posiadający ograniczoną zdolność do czynności prawnych lub ich nie posiadający nie mają prawa uczestniczyć z głosem stanowiącym w Walnym Zgromadzeniu Członków, czynnie i biernie wybierać władze Stowarzyszenia.

§ 15.

Do obowiązków członka należy: a) aktywne uczestniczenie w pracach i realizacji celów Stowarzyszenia; b) przestrzeganie statutu, regulaminów i uchwał władz Stowarzyszenia; c) regularne opłacanie składek i innych świadczeń obowiązujących w Stowarzyszeniu.

§ 16.

  1. Członkowie wspierający i honorowi nie posiadają biernego oraz czynnego prawa wyborczego, mogą jednak brać udział z głosem doradczym w statutowych władzach Stowarzyszenia, poza tym posiadają takie prawa jak członkowie zwyczajni.
  2. Członek wspierający ma obowiązek wywiązywania się z zadeklarowanych świadczeń, przestrzegania statutu oraz uchwał władz Stowarzyszenia.
  3. Członkowie honorowi są zwolnieni ze składek członkowskich.

§ 17.

Członkostwo ustaje na skutek:

  1. dobrowolnego wystąpienia zgłoszonego na piśmie Zarządowi;
  2. skreślenia z listy członków z powodu zalegania z opłatą składek członkowskich, przez okres przekraczający 18 miesięcy – członek otrzymywał będzie upomnienia w formie pisemnej co 6 miesięcy o należnej wpłacie;
  3. wykluczenia z powodu stwierdzenia rażącego naruszenia zasad statutowych;
  4. wykluczenie w wyniku prawomocnego orzeczenia sądu powszechnego, orzekającego karę dodatkową w postaci pozbawienia praw publicznych;
  5. śmierci członka lub utraty osobowości prawnej przez członka wspierającego;
  6. pozbawienie członkostwa honorowego, w wyniku uchwały władzy Stowarzyszenia, które członkostwo nadała.

§ 18.

  1. Od uchwały Zarządu dotyczącej skreślenia lub wykluczenia można się odwołać do Walnego Zgromadzenia w terminie 7 dni od otrzymania uchwały. Stosuje się paragraf 14 ust. 1 pkt 5.
  2. Członek ma prawo do okazania dokumentów stwierdzających trudną sytuację materialną – Zarząd decyduje wówczas o zwolnieniu lub nie z opłat składkowych.

ROZDZIAŁ IV

WŁADZE STOWARZYSZENIA

§ 19.

Władzami Stowarzyszenia są:

  1. Walne Zgromadzenie Członków;
  2. Zarząd;
  3. Komisja Rewizyjna.

§ 20.

  1. Kadencja władz trwa 4 lata, a ich wybór odbywa się w głosowaniu jawnym podczas Walnego Zgromadzenia Członków.
  2. Z zastrzeżeniem przepisów obowiązujących ustaw oraz jeżeli statut nie stanowi inaczej, uchwały władz Stowarzyszenia, podejmowane są zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym.
  3. Zgromadzeni mogą uchwalić głosowanie tajne.

§ 21.

W przypadku ustąpienia, wykluczenia lub śmierci członka władz Stowarzyszenia w trakcie kadencji, władzom tym przysługuje prawo dokooptowania, z tym że liczba osób dokooptowanych nie może przekroczyć 1/3 liczby członków pochodzących z wyboru.

ROZDZIAŁ V

WALNE ZGROMADZENIE CZŁONKÓW

§ 22.

  1. Walne Zgromadzenie Członków jest najwyższą władzą Stowarzyszenia.
  2. W Walnym Zgromadzeniu Członków biorą udział:
  • z głosem stanowiącym – członkowie zwyczajni;
  • z głosem doradczym – członkowie wspierający, honorowi oraz zaproszeni goście.
  1. Walne Zgromadzenie może być zwyczajne i nadzwyczajne.
  2. Walne Zgromadzenie Członków zwyczajne jest zwoływane minimum raz w roku przez Zarząd Stowarzyszenia. Termin i miejsce obrad Zarząd podaje do wiadomości wszystkich członków co najmniej na 7 dni przed terminem zebrania.
  3. Walne Zgromadzenie Członków nadzwyczajne może się odbyć w każdym czasie. Jest zwoływane przez Zarząd z jego inicjatywy, na wniosek Komisji Rewizyjnej lub pisemny wniosek co najmniej 1/3 ogólnej liczby członków zwyczajnych Stowarzyszenia.
  4. Uchwały Walnego Zgromadzenia Stowarzyszenia zapadają zwykłą większością głosów w obecności przynajmniej połowy ogólnej liczby członków. Jeżeli po przeliczeniu członków okaże się, iż na Walnym Zgromadzeniu Stowarzyszenia uczestniczy mniejsza niż połowa ogólnej liczby członków – uchwały zapadają zwykłą większością głosów w obecności przynajmniej połowy liczby członków uczestniczących w Walnym Zgromadzeniu Stowarzyszenia.

§ 23.

Do kompetencji Walnego Zgromadzenia należą:

  1. uchwalania zmian statutu;
  2. wybór i odwoływanie Zarządu i Komisji Rewizyjnej;
  3. udzielanie Zarządowi absolutorium na wniosek Komisji Rewizyjnej;
  4. rozpatrywanie sprawozdań z działalności Zarządu i Komisji Rewizyjnej;
  5. uchwalenie budżetu;
  6. podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia członka honorowego;
  7. uchwalanie głównych kierunków działania i rozwoju Stowarzyszenia na podstawie projektów Zarządu;
  8. rozpatrywanie i zatwierdzanie sprawozdań władz Stowarzyszenia;
  9. rozpatrywanie wniosków i postulatów zgłoszonych przez członków Stowarzyszenia lub jego władze;
  10. rozpatrywanie odwołań od uchwał Zarządu;
  11. podejmowanie uchwały o rozwiązaniu Stowarzyszenia i przeznaczeniu jego majątku;
  12. podejmowanie uchwał w każdej sprawie wniesionej pod obrady, we wszystkich sprawach niezastrzeżonych do kompetencji innych władz stowarzyszenia. Obrady Walnego Zebrania są tłumaczone na język migowy, tak aby umożliwić pełne uczestnictwo osobom Głuchym.

§ 24 .

Jeżeli zawiadomienie o drugim terminie Walnego Zgromadzenia nie stanowi inaczej, odbywa się ono godzinę później w tym samym miejscu.

ROZDZIAŁ VI

ZARZĄD STOWARZYSZENIA

§ 25.

  1. Pierwszy Zarząd Stowarzyszenia tworzą Założyciele Stowarzyszenia.
  2. Zarząd składa się z 3 - 4 członków, wybranych imiennie przez Walne Zgromadzenie na 4 – letnią kadencję. Zarząd składa się z: Prezesa, Wiceprezesa, Sekretarza, Skarbnika. Jeśli Zarząd składa się z trzech osób, łączone są funkcje Sekretarza i Wiceprezesa.
  3. Członkiem Zarządu nie może być osoba skazana prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe.
  4. Członkowie Zarządu mogą otrzymywać z tytułu pełnienia funkcji w takim organie zwrot uzasadnionych kosztów lub wynagrodzenie w wysokości nie wyższej niż przeciętne miesięczne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw ogłoszone przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego za rok poprzedni.

§ 26.

Do kompetencji Zarządu należy:

  1. kierowanie bieżącą działalnością Stowarzyszenia i działanie w jego imieniu;
  2. reprezentowanie Stowarzyszenia na zewnątrz;
  3. realizowanie uchwał Walnego Zgromadzenia Członków;
  4. zarządzanie majątkiem Stowarzyszenia zgodnie z wytycznymi Walnego Zgromadzenia;
  5. podejmowanie uchwał o nabywaniu, zbywaniu lub obciążaniu majątku Stowarzyszenia,
  6. planowanie i prowadzenie gospodarki finansowej;
  7. tworzenie projektów głównych kierunków działania i rozwoju Stowarzyszenia.
  8. opracowanie programu działalności Stowarzyszenia;
  9. zwoływanie Zwyczajnego i Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia;
  10. podejmowanie uchwał w sprawie przynależności Stowarzyszenia do organizacji krajowych i zagranicznych;
  11. przyjmowanie, skreślanie i wykluczanie członków Stowarzyszenia;
  12. rozpatrywanie sporów powstałych na tle działalności Stowarzyszenia;
  13. uchwalenie wysokości składek członkowskich oraz wszystkich innych świadczeń na rzecz Stowarzyszenia;
  14. powoływanie komisji, zespołów i innych ciał oraz określenie ich zadań;
  15. ustalanie warunków płacy i pracy pracowników biura;
  16. funkcje kierownika zakładu pracy w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy pełni Prezes Zarządu;
  17. przygotowywanie merytorycznych sprawozdań rocznych z działalności Stowarzyszenia, o których mowa w przepisach ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie oraz innych sprawozdań, do których Stowarzyszenie jest obowiązane na podstawie innych przepisów,
  18. podejmowanie decyzji w sprawie rozpoczęcia i zakończenia działalności pożytku publicznego i ustalanie zakresu działalności pożytku publicznego,
  19. podejmowanie decyzji w sprawie rozpoczęcia i zakończenia działalności gospodarczej.

§ 27.

Jeżeli któryś z członków Zarządu Stowarzyszenia musi opuścić miejsce działania Stowarzyszenia na okres dłuższy niż 2 miesiące, wówczas wyznacza na swoje miejsce zastępcę.

§ 28.

  1. Posiedzenia Zarządu zwołuje Prezes (lub z jego upoważnienia wiceprezes) w miarę potrzeby, nie rzadziej niż 4 razy w roku (raz na kwartał).
  2. Uchwały Zarządu zapadają zwykłą większością głosów przy obecności pięciu członków Zarządu. W razie równości głosów decyduje głos przewodniczącego obrad.
  3. W posiedzeniach Zarządu mogą brać udział z głosem doradczym przewodniczący Komisji Rewizyjnej oraz zaproszeni członkowie Stowarzyszenia.

§ 29.

Do zaciągania zobowiązań majątkowych i oświadczeń woli upoważnieni są łącznie dwaj Członkowie Zarządu w tym prezes lub wiceprezes i inny członek Zarządu.

§ 30.

W przypadku ustąpienia, wykluczenia lub śmierci członka władz Stowarzyszenia w trakcie kadencji, władzom tym przysługuje prawo dokooptowania z tym, że liczba osób dokooptowanych nie może przekraczać 1/5 liczby członków pochodzących z wyboru.

ROZDZIAŁ VII

KOMISJA REWIZYJNA

§ 31.

  1. Komisja Rewizyjna powoływana jest do sprawowania kontroli nad działalnością Stowarzyszenia.
  2. Komisja Rewizyjna składa się z 3 osób, w tym przewodniczącego, zastępcy oraz sekretarza.
  3. Komisja Rewizyjna jest niezależna od Zarządu.
  4. Członkowie Komisji Rewizyjnej:
  • nie mogą być członkami organu zarządzającego ani pozostawać z nimi w stosunku w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu, w stosunku pokrewieństwa, powinowactwa lub podległości służbowej;
  • nie mogą być skazani prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne, w szczególności ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe;
  • mogą otrzymywać z tytułu pełnienia funkcji w takim organie zwrot uzasadnionych kosztów lub wynagrodzenie w wysokości nie wyższej niż przeciętne miesięczne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw ogłoszone przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego za rok poprzedni

§ 32.

Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy:

  1. kontrolowanie przynajmniej 1 raz w roku całokształtu działalności Stowarzyszenia, ze szczególnym uwzględnieniem działalności gospodarczo – finansowej pod względem celowości, rzetelności i gospodarności oraz zgodności z uchwałami Walnego Zgromadzenia;
  2. przedkładanie Zarządowi wniosków z przeprowadzonych kontroli oraz żądanie wyjaśnień;
  3. składanie sprawozdania z kontroli na Walnym Zgromadzeniu Członków wraz z oceną działalności Stowarzyszenia;
  4. wnioskowanie o zwołanie nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia Członków;
  5. udzielanie absolutorium dla Zarządu;
  6. składanie sprawozdań ze swojej działalności na Walnym Zgromadzeniu Członków.

ROZDZIAŁ VIII

MAJĄTEK I DOCHODY STOWARZYSZENIA

§ 33.

  1. Majątek Stowarzyszenia stanowią ruchomości, nieruchomości i fundusze.
  2. Fundusze Stowarzyszenia pochodzą: a) ze składek członkowskich; b) darowizn, spadków, zapisów; c) dotacji, dotacji budżetu państwa, dotacji z władz samorządowych; d) ofiarności publicznej; e) dochodów z majątku ruchomego i nieruchomego; f) dochodu z lokat bankowych i skarbowych, świadectw udziałowych w funduszach, powierniczych oraz posiadanych udziałów w akcji w/i akcji w spółkach; g) dochodów ze zbiórek i imprez publicznych; h) dochodów z działalności gospodarczej według zasad określonych w odrębnych przepisach, i) dochodów z odpłatnej działalności pożytku publicznego z zastrzeżeniem zasad określonych w Statucie i ustawie o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.
  3. Wszelkie środki pieniężne mogą być przechowywane wyłącznie na koncie Stowarzyszenia.
  4. Stowarzyszenie prowadzi gospodarkę finansową zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  5. Decyzje w sprawie nabywania, zbywania i obciążania majątku Stowarzyszenia podejmuje Zarząd.
  6. Majątek Stowarzyszenia nie może być przeznaczony do podziału między jego członków.
  7. Zabrania się: a) udzielania pożyczek lub zabezpieczania zobowiązań majątkiem Stowarzyszenia w stosunku do jej członków, członków organów lub pracowników oraz osób, z którymi członkowie, członkowie organów oraz pracownicy organizacji pozostają w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia albo są związani z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli, zwanych dalej „osobami bliskimi”, b) przekazywania majątku Stowarzyszenia na rzecz jego członków, członków organów lub pracowników oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, w szczególności, jeżeli przekazanie to następuje bezpłatnie lub na preferencyjnych warunkach, c) wykorzystywania majątku Stowarzyszenia na rzecz członków, członków organów lub pracowników oraz ich osób bliskich na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, chyba że to wykorzystanie bezpośrednio wynika z celu statutowego, d) zakupu towarów lub usług od podmiotów, w których uczestniczą członkowie Stowarzyszenia, członkowie jego organów lub pracownicy oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich lub po cenach wyższych niż rynkowe.

ROZDZIAŁ IX

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§ 34.

Uchwałę w sprawie zmiany statutu oraz uchwałę o rozwiązaniu Stowarzyszenia podejmuje Walne Zgromadzenie Członków kwalifikowaną większością głosów – (2/3), przy obecności co najmniej połowy uprawnionych do głosowania. § 35.

  1. Uchwałę o rozwiązaniu Stowarzyszenia podejmuje Walne Zgromadzenie Członków na wniosek Zarządu większością 2/3 głosy przy obecności co najmniej połowy uprawnionych do głosowania.
  2. W przypadku podjęcia uchwały o rozwiązaniu Stowarzyszenia, Walne Zgromadzenie zadecyduje o przeznaczeniu majątku Stowarzyszenia i powoła Komisję Likwidacyjną, która przeprowadzi likwidację Stowarzyszenia. Zastrzega się przekazanie majątku na rzecz organizacji charytatywnej non-profit, której cele zbliżone są do celów stowarzyszenia. § 36 .

W sprawach nie uregulowanych w niniejszym statucie zastosowanie mają przepisy ustawy Prawo o Stowarzyszeniach.

Dumnie wspierane oraz stworzone przez:

© Copyright 2024